.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش احمدي‌نژاد به مصوبه مجلس

متن'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد كه مقدمات مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها آماده شده است و بزودی خبرهای مربوط به آن به اطلاع مردم می رسد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور عصر شنبه در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد تهران در گفت وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری كرد كه تا پایان سال سهم مردمی از مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها به حساب مردم واریز شود.

احمدی نژاد كه ساعتی قبل و در پایان سفر به 4 كشور آمریكای لاتین به كشور بازگشته است، در بخش دیگری از این گفت وگو تصریح كرد:آمریكای لاتین زخم خورده اشغالگران و استعمارگران است.

رییس جمهوری ضمن تشریح دستاوردهای سفربه چهار كشورونزوئلا، نیكاراگوئه، كوبا و اكوادوراظهارداشت:مواضع هرچهاركشورنسبت به تحولات منطقه ای و بین المللی نزدیك به ایران است.

احمدی ن‍ژاد افزود:آنها نیزهمانند ایران از جمله مخالفین با بی عدالتی، تبعیض و یكجانبه گرایی در جهان بوده و همانند ملت ایران كه علاقه مند به مردم این كشورها هستند، آنها نیزبه ایران وایرانیان علاقه دارند.

وی با بیان این كه كشورهای واقع درآمریكای لاتین همانند ایران ازجمله زخم خوردگان ازآمریكا هستند یادآور شد: به همین علت میان این كشورها و ایران احساس قرابت و نزدیكی و همچنین روحیه آزادیخواهی بسیاربالایی وجود دارد.

رییس قوه مجریه گفت:درطی سفر درهمه جا با احساسات گسترده و زیبای مردم این كشورها وعلاقمندی به هیات ایرانی روبرو شده ایم .

احمدی نژاد خاطرنشان كرد:درچارچوب سیاستهای كلان جمهوری اسلامی ایران درراستای توسعه روابط با كشورهای منطقه آمریكای لاتین درابعاد مختلف ازجمله در زمینه های سیاسی و اقتصادی ،این سفر یك سفربسیارمثبت و گامی به جلو بوده است.

* رابطه ایران با كشورهای آمریكای لاتین، رابطه ای راهبردی است

رییس جمهوری رابطه جمهوری اسلامی ایران با كشورهای آمریكای لاتین را رابطه ای بسیار خوب، گسترده و راهبردی عنوان كرد و اظهارداشت: این رابطه با كشورهای آمریكای لاتین درحال گسترش و تعمیق است.

احمدی نژاد یادآور شد: پیش ازاین، سفربه هفت كشورواقع درآمریكای لاتین برنامه ریزی شده بود اما به دلیل فشرده بودن زمان و بهره برداری از این فرصت ها ، تنها سفر به چهار كشورمیسر شد كه امیدواریم درآینده بتوانیم دیداری به سایر كشورهای واقع دراین منطقه نیزداشته باشیم.

وی چهار كشور ونزوئلا، نیكاراگوئه، كوبا و اكوادوررا چهار كشور مهم در كنار سایركشورهای منطقه آمریكای لاتین ارزیابی كرد و گفت: ونزوئلا از جمله كشورهای مهم، دارای توانمندیهای اقتصادی بالا و اثرگذار در این منطقه است.

رییس جمهوری ازهوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا به عنوان یك شخصیت انقلابی و با نگاه راهبردی و به عنوان قهرمان استقلال خواهی در آمریكای لاتین یاد كرد و افزود:رابطه ایران با ونزوئلا بسیار گسترده است.

احمدی نژاد تصریح كرد: هم اینك پروژه های بزرگ اقتصادی از جمله كارخانجات شیر، آرد و تراكتور سازی از سوی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در حال اجرا است و تقاضاهای زیادی برای توسعه روز افزون صنایع ایرانی در این كشور ارایه شده است.

وی گفت:در بخش مبادلات تجاری و همكاریهای اقتصادی فعالیتهای خوبی انجام شده و قراردادهای خارجی بسیاری از جمله سرمایه گذاری مشترك در زمینه انرژی، نفت، كشتی سازی و مبادلات پولی به امضا رسیده و كارهای خوبی نیز در این راستا اجرا شده است.

رییس جمهوری افزود:در سفر به ونزوئلا توافقات جدیدی در زمینه همكاریهای مشترك انجام شد و برخی موانع و مشكلات فراروی انجام پروژه های مشترك از جمله مشكلات اداری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای برطرف شدن این موانع اتخاذ شد.

احمدی نژاد با بیان این كه سرعت گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا رو به گسترش است خاطرنشان كرد: دو طرف برای افزایش طرح ها و پروژه های مشترك در زمینه های مختلف توافق كردند.

وی با بیان این كه طرح ساخت مسكن از سوی بخشهای خصوصی ایران در ونزوئلا با قوت و جدیت در حال اجرا است اظهارداشت: هم اینك ساخت 34 هزار واحد مسكونی از سوی ونزوئلا به پیمانكاران ایرانی سپرده شده كه این یك ركورد بسیار خوب برای ما محسوب می شود.

رییس جمهوری یادآور شد: در جریان دیدار با هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا و مقامات عالی رتبه این كشورها همچنین در باره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

* نیكاراگوئه از پیشتازان انقلاب در آمریكاتی لاتین است

احمدی ن‍ژاد با اشاره به دومین مرحله از سفر دوره ای خود به آمریكای لاتین كه به نیكاراگوئه انجام شداز این كشور به عنوان یكی از پیشتازان انقلاب در منطقه آمریكای لاتین یاد كرد.

وی افزود: نیكاراگوئه نیزاز جمله كشورهای مهم و تاثیر گذاردرمنطقه آمریكای لاتین است . انقلاب این كشورهمزمان با انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد و قرابت ها و شباهتهای زیاد و نزدیكی میان دو كشور وجود دارد.

رییس جمهوری اضافه كرد:انقلاب نیكاراگوئه را می توان ازجهتی همزاد انقلاب اسلامی ایران دانست.

احمدی نژاد با اشاره به حضور ایران به همراه ونزوئلا و سایر كشورهای شمال آمریكای لاتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دانیل اورتگا رییس جمهوری نیكاراگوئه، گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیكاراگوئه دو كشور دارای روابط خوب هستند و كارهای خوبی نیزدر توسعه همكاریهای مشترك از جمله در بخشهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته است.

رییس قوه مجریه خاطرنشان كرد: در دیدار با همتای نیكاراگوئه ای خود، دو طرف با انجام یك برنامه راهبردی برای گسترش همكاریهای مشترك در بخشهای سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی موافقت كردند.

* رابطه ایران و كوبا رابطه ای قدیمی و مستحكم است

احمدی نژاد با اشاره به سفر به كشور كوبا از دیگر كشورهای واقع در آمریكای لاتین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و كوبا رابطه ای بسیار قدیمی و مستحكم است و ایران پروژه های مختلفی در این كشوردرحال انجام دارد.

وی افزود:دراین دیدار طرفین اچرای پروژه های جدیدی دیگری را در كشور كوبا مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

رییس جمهور با اشاره به دیدارش با ' فیدل كاسترو' رهبر انقلاب كوبا گفت: كاسترو برای كوبا و ازجمله آمریكای لاتین حرفهای زیادی داشت و اقدامات بزرگی را برای این منطقه انجام داده كه دراین دیداراین فعالیتها از سوی طرف كوبایی تشریح شد.

احمدی نژاد با بیان این كه در این دیدارها آخرین تحولات در روابط دو كشور را در زمینه های مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم اظهارداشت: طرف كوبایی خواستار توسعه همكاریهای مشترك در ابعاد مختلف بود كه ما نیز در این زمینه اعلام آمادگی كردیم.

* اكوادور آخرین مرحله از سفر هیات ایرانی به آمریكای لاتین

رییس جمهوری با بیان این كه كشوراكوادورآخرین مقصد سفردوره ای هیات ایرانی به كشورهای واقع در آمریكای لاتین بوده است' گفت:اكوادوراز جایگاه ممتازی دربین كشورهای واقع درآمریكای لاتین برخوردار است.

احمدی ن‍ژاد، اكوادور را كشوری دارای سرزمین بسیار زیبا، سرسبز و با مردمی خوب عنوان كرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و اكوادور دو كشور دارای روابط خوب و قدیمی هستند كه در طی سالهای اخیر با روی كار آمدن دولتی انقلابی در این كشور شاهد جهش مثبت به جلو هستیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور انقلابی اكوادور به دنبال توسعه این كشور است و برنامه ریزیهای وسیعی را نیز در این راستا برای كشورش در دست اجرا دارد.

رییس جمهور با اشاره به این كه كارهای خوبی در بخشهای اقتصادی و كشاورزی در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و به موفقیت های زیادی هم دراین زمینه دست یافته ایم گفت: به همین دلیل نیز پیوند مستحكمی در بخش كشاورزی، صنعت و اقتصاد میان دو كشور وجود دارد.

احمدی ن‍ژاد یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران و اكوادور با اجرای 20 پروژه در زمینه های مختلف موافقت كرده اند كه برخی از این پروژه ها آغاز شده، برخی در حال فراهم شدن مقدمات اجرای آنها است و توافقاتی نیز در زمینه پروژه های جدید از جمله در بخش گردشگری میان طرفین صورت گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.